2014 yılında çıkan ünlü Christopher Nolan filmi Interstellar müziğini ele alıcaz. Burada fiziğin yoğun olduğu kara delik veya tekillikten(singularity) ziyade film yönetmeni Christopher Nolan ile filmin müziklerini yapan Hans Zimmer dehasından bahsedicez.
Başlangıçta yazının içinde bolca spoiler bulunduğunu söyleyelim.. Filmin çoğu yerinde aslında zamanla yarışıyor. Uzayda zamanın farklı olmasını bize müziklerle anlatıyor aslında. Her bir gezegende geçirdikleri zaman farklı, o nedenle müziğin ritmi de farklı işliyor. Bir nedeni bu olmasının yanında, müzikdeki ritmin aslında bize anlattığı bir şey daha var. Bomba patlayacakmış gibi, kalan zamanı gösteren ritm. Bazen ışıkla, bazen kronometre ile yapılan bu olay, filmin heyecanını öldürdüğü için açıkca konmak yerine müziğin içine tik tak sesleriyle saklanmış. Örneğin Miller gezegenine indiklerinde tik tak sesleri gelir. Önce 48bpm ile gelen tik tak sesleri sonra 60bpm e çıkar. Bunun nedeni ise, dalgayı farkeden Cooper, herkesi çağırıyor ve Brand’in Ranger’a dönmesi için kalan zamanı 60bpm e çıkan müzik içindeki tik tak sesleri ile görülüyor. Yine Edmund kilitlenirken ölmesi sonrasında Cooper’ın kilitlenme aşamasında da bizi heyecana sürükleyen tik tak sesleri gelmektedir. Film içerisinde müzik içerisinde sürekli saat ritmi bulunmakta aslında. Bu sesler bize heyecanlı bir şeyin geldiğini gösteriyor. Filmi izlerken dikkat ettiğinizde sizde bunu farkedeceksiniz.